Nieuwe registratiechips in afvalcontainer

Vanaf oktober 2012 worden diverse afvalcontainers in Gemeente Ede voorzien van nieuwe registratiechips. Elk huishouden wordt hierover via een brief geïnformeerd over datum van montage. Heeft u geen brief ontvangen, dan hoeft u niets te doen.

Van rode naar gele chips
De huidige rode chips geven, in combinatie met onze inzamelvoertuigen, helaas geen betrouwbare informatie meer. Daarom stappen we over naar betere kwaliteit chips. Met de informatie via deze gele chips kunnen wij bijvoorbeeld de inzet van huisvuilwagens beter benutten en het helpt ons om effectiever te werken.

De firma Kliko gaat dit werk voor ACV uitvoeren. In de brief die u thuis ontvangt, staat precies wat er van u wordt verwacht. Klik hier voor een voorbeeld van de brief.

Heeft u vragen, dan kunt telefonisch contact opnemen met Kliko via 0800 - 23 555 45.

Veelgestelde vragen:

Waarom komen er nieuwe (gele) chips in de containers? De huidige (rode) chips geven, in combinatie met onze voertuigen, geen betrouwbare informatie meer. Daarom worden er betere kwaliteit chips gemonteerd.

Wat wordt er met de informatie via deze chips gedaan? De informatie kan ACV gebruiken om de inzet van huisvuilwagens beter te benutten. Ook moet ACV de gemeente rapportages overhandigen. Dan is betrouwbare informatie van groot belang.

Wordt er nu ook DifTar (betalen per lediging/ gewicht) ingevoerd? Nee, in Gemeente Ede is DifTar NIET van toepassing. Deze chips worden hiervoor dus ook niet gebruikt.

Wat is een 140 (klein) en 240 (groot) liter container? De maten zijn te herkennen aan het dekselformaat (afmetingen 140 liter: circa 40 x 40 cm en 240 liter: circa 55 x 55cm).

Bij de brief zit een antwoordkaart. Wat moet ik daarmee doen? In de brief staat vermeld welke containers u heeft. Klopt dit aantal of grootte container niet, dan moet u een antwoordkaart invullen en retourneren aan Kliko. De wijzigingen kunt u ook per e-mail doorgeven via informatielijn@kliko.nl.

Ik heb vragen over de chips of over de planning: neem dan gerust contact op met Kliko via 0800 - 23 555 45.