ACV kweekvijver voor nieuwe chauffeurs: van belader naar chauffeur

Tempo -Team en ACV hebben hun samenwerking verder uitgebreid. De partijen hebben, in samenwerking met Blom Verkeersschool,  de handen ineengeslagen in het Talent Ontwikkel Programma (TOP) van Tempo-Team Transport (TTT). Dit opleidingstraject biedt  huidige en toekomstige beladers (medewerkers die afvalcontainers legen) die via TTT werkzaam zijn bij ACV  de mogelijkheid om hun vrachtwagenrijbewijs C inclusief code 95  te behalen. De benodigde theorie-onderdelen hebben de eerste zes beladers  inmiddels  al  met veel enthousiasme afgerond. Op maandag 9 februari jl. zijn de beladers met hun C-rijlessen gestart.

Mes snijdt aan drie kanten

Zowel Tempo-Team als ACV als uiteraard de belader zelf hebben voordeel bij het recent afgesloten gezamenlijke opleidingstraject.  Tempo-Team Transport investeert graag in het opleiden van chauffeurs  om op deze manier al in te kunnen springen op het chauffeurstekort dat de komende jaren verwacht wordt.  ACV aan de andere kant laat zien dat ze beladers met potentie de mogelijkheid wil geven zich door te ontwikkelen. Daarnaast is ACV met de samenwerking gegarandeerd van de continue beschikbaarheid van flexchauffeurs met kennis van ACV. De belader tot slot krijgt niet alleen de mogelijkheid om opgeleid te worden tot C-chauffeur, maar is ook voor de periode van het eenjarig opleidingstraject gegarandeerd van werk bij ACV.

Tempo -Team is al jarenlang de vaste partner van ACV als het gaat om het leveren van flexibel personeel.